Яким чином сплачується консульський збір?
Консульський збір сплачується у відділенні банку BКТ на підставі отриманих у консульському відділі квитанцій. Сплата консульського збору готівкою у консульському відділі не допускається. https://albania.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/tarifi-konsulskogo-zboru
Чи можна мати на руках два паспорта громадянина України для виїзду за кордон?
У разі здійснення регулярних поїздок за кордон та необхідності при цьому завчасного оформлення віз для в'їзду до іноземних держав за обґрунтованою заявою громадянину може бути оформлено другий паспорт.
У яких випадках можна залишити собі старий паспорт громадянина України для виїзду за кордон після оформлення у консульському відділі нового?
За заявою власника старий анульований паспорт може не вилучатись, якщо в ньому проставлені одна чи декілька дійсних віз, із зобов'язанням здати його після використання.
Чи можна засвідчити підпис на заяві або оформити довіреність у Посольстві, надіславши документи поштою?
Ні, усі нотаріальні дії виконуються під час особистого звернення заявника до консульського відділу Посольства з наданням документів, що підтверджують його особу та громадянство.
Якщо у вас є проєкт правочину, його слід надіслати на електронну пошту консульського відділу Посольства [email protected]
Чи буде довіреність, посвідчена консулом, дійсною в Україні?
Відповідно до чинного законодавства України у сфері нотаріату консул може засвідчити Ваш підпис на довіреності.
Водночас, з огляду на відсутність доступу закордонних дипломатичних установ України до Єдиного реєстру довіреностей, до кожної посвідченої довіреності, консул засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі (така заява оформлюється консулом разом з довіреністю, це окрема консульська дія).
Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, Вам необхідно подати до установи Ваш закордонний паспорт, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також дані паспорта представника, його ідентифікаційний номер, дані про місце реєстрації.
Де в Україні можна апостилювати документи?
У залежності від виду документа штамп «Апостиль» проставляється:
Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. До таких документів відносяться: свідоцтва, видані органами державної реєстрації актів цивільного стану, витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, документи, які засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.
Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;
Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах документів.
Які документи я можу оформити в Посольстві України для укладення шлюбу на території Республіки Албанія?
Для реєстрації шлюбу на території Албанії органу, який здійснює реєстрацію шлюбу необхідно надати документ про відсутність перешкод для укладення шлюбу громадянином України, оформлену в консульському відділі Посольства України в РА.
Для оформлення цього документа (заява про сімейний стан) необхідно особисто звернутися до консульського відділу Посольства (попередньо зареєструватися на прийом в електронній черзі на сайті ПУ https://go.mfa.gov.ua/, назва консульської дії - засвідчення підпису на заяві).
Перелік документів, необхідних для вчинення зазначеної консульської дії:
Закордонний паспорт, дозвіл на проживання в Албанії (в разі наявності), свідоцтво про народження, в разі зміни прізвища, документи, що підтверджують такі зміни, паспорт громадянина України (якісні копії - 2 розвороти ПГУ на 1 аркуш А4) зі сторінкою «Сімейний стан», де зазначено неперебування у шлюбі (штамп про розлучення, в разі наявності).
Документи, що підтверджують розірвання шлюбу (іноземні документи подаються засвідчені в установленому законодавством порядку та з перекладом на українську мову).
Подаються документи в оригіналах та копіях. Приймаються в роботу тільки при подачі повного пакету документів.
Мені потрібно зробити переклад з української мови на албанську чи навпаки. До кого можу звернутися?
Офіційний перекладач української мови vs албанської мови в Республіці Албанія
Олена МИХАЙЛЕНКО-ЗОТО, конт. тел. +355 67 212 7040
Питання, які не належать до компетенції консульського підрозділу Посольства України в Республіці Албанія
Консульські посадові особи не можуть виконувати обов'язки адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів; не надають грошей у борг, не сплачують готельнi та iншi рахунки, і, в разі порушення законів країни перебування, не можуть звільнити громадян від відповідальності.
До компетенції консульської установи НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ питання, пов’язані з:
- оформленням дозволу на проживання в Албанії;
- видачі довгострокових віз громадянам України в Албанію;
- вклеюванням фотокарток до внутрішніх паспортів громадян України після досягнення ними 25-та 45-річного віку;
- наданням сприяння громадянам України у пошуку роботи на території РА тощо.
Також консульські посадові особи не можуть прискорити оформлення громадянами клопотання про залишення на постійне проживання, вихід з громадянства та оформлення паспорта України для виїзду за кордон.
Оперативному вирішенню підлягають тільки ті консульські послуги, які здійснюються безпосередньо в консульському підрозділі.
Який документ необхідно надати Посольству для завершення процедури оформлення документів для залишення на ПМП за кордоном?
Порядок реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в Україні не передбачає видачу довідок про зареєстроване місце проживання та зняття з зареєстрованого місця проживання, а також проставлення до паспорта громадянина України у вигляді книжечки відповідних штампів.
Документом, що підтверджує зняття з реєстрації місця проживання в Україні є Витяг з реєстру територіальної громади (далі – Витяг), який видається органом реєстрації або центром надання адміністративних послуг за заявою особи. У разі зняття особи з реєстрації місця проживання у зв’язку з виїздом/залишенням на постійне проживання за кордон у Витягу зазначається країна, куди вибула особа.
Для завершення оформлення процедури залишення на ПМП за кордоном заявники мають самостійно знятися з реєстрації місця проживання в України та надати закордонній дипломатичній установі документ, що підтверджує зняття з реєстрації місця проживання в Україні у зв’язку з залишенням на постійне проживання за кордоном. Наразі таким документом є Витяг з реєстру територіальної громади, в якому у відповідній клітинці зазначено назву країни, де залишається на проживання особа.
Саме наявність у Витягу інформації про країну вибуття свідчить про те, що заявник під час зняття з реєстрації виконав усі передбачені законодавством процедури у податкових органах, територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки тощо.
Заявникам варто також враховувати, що в умовах режиму воєнного стану зняття з реєстрації місця проживання в Україні може бути ускладнено тим, що у деяких територіальних громадах східних та південних областей України з міркувань безпеки може бути призупинено доступ до реєстрів територіальних громад, що може призвести до складнощів на етапі завершення процедури.